WordPress-hjemmeside

Få en lækker og robust
hjemmeside i WordPress.
Fra 18.000,-

Når WordPress kombineres med målgruppeanalyse, lækkert design, teknisk nørderi, SEO og begejstring – kan du få en af markedets stærkeste online platforme!

Her er du havnet på en meget erfaren og entusiastisk WordPress-freelancers hjemmeside. Jep, det er mig, Thomas. Siden starten af aktuelle årtusinde har jeg beskæftiget mig med online kommunikation, webdesign og webudvikling. Det seneste årti har jeg især kastet min kærlighed på WordPress-hjemmesider.

Her på siden giver jeg mit bud på, hvad en lækker og robust WordPress-hjemmeside skal koste, hvordan den skal bygges, hvordan den vedligeholdes og hvordan vi sammen kan nå sikkert og hurtigt frem til et resultat.

Læs også: Prisniveau | ServiceaftalerWordPress.org

Simpel proces 

Skal jeg ringe dig op?

Udfyld et par detaljer om dit hjemmeside-projekt – så vender jeg tilbage i løbet af en dags tid.

Bliv ringet op
Ring mig op

Dejligt, hvis du vil fortælle lidt mere

Thomas Jacobsen

Freelance webdesigner & -udvikler
med speciale i WordPress
Jeg træffes bedst på hverdage 8:00-16:30. Send mig ellers en mail eller læg en besked.

Simpel proces

I seks simple steps beskriver jeg her, hvordan vi sammen når frem til et lækkert resultat – din virksomheds nye WordPress-hjemmeside.

1. Dine kunder

Vi starter med dialog om netop din målgruppe og dine idéer til kommunikationen. Når jeg er skarp på din modtager, kan vi sammen skabe det rette udtryk.

2. Tilbud og tidsplan

Jeg vender retur med et samlet tilbud og en tidsplan for design, udvikling, indhold og lancering.

3. Design og opsætning

Design-fasen går i gang. Jeg har god erfaring med at programmere designet delvist op til første gennemsyn. Det giver en mere reel følelse af udtrykket.

4. Korrektur

Du modtager et demo-link og forholder dig til det overordnede udtryk, primære formuleringer og de virkemidler, der skal aktivere den besøgende.

5. Indhold

Vi aftaler, om du selv vil opsætte indholdet på hjemmesiden. Jeg hjælper meget gerne med sider, billeder, tekster, osv.

6. Lancering

Din hjemmeside er klar til at møde verden, og vi lancerer den på dit eget domæne.

Vedligeholdelse og aktualitet

Skal jeg holde din WordPress-hjemmeside “sund” og interessant?

Din WordPress-hjemmeside bør vedligeholdes med backups og opdateringer, så performance og sikkerhed bevares. Derudover er det vigtigt at bevare et godt indholdsflow og en aktualitet på sitet.

Hør her, hvordan jeg kan hjælpe med at holde din hjemmeside “sund” og spændende for dine kunder.

Serviceaftaler / Webmaster

Sådan bruger jeg WordPress

Der er mere end én tilgang til WordPress

Som kursus-underviser i WordPress er jeg stødt på rigtig mange forskellige måder at bruge WordPress på – og efterhånden er der ikke noget, der kan chokere mig. WordPress er nemlig ikke bare én ting – det er blevet til et udgangspunkt for flere forskellige “skoler/filosofier” indenfor produktion og drift af hjemmesider.

Helt overordnet findes der en kommerciel (hostede) version på wordpress.com samt muligheden for selv at downloade og installere via wordpress.org.

Hele fortællingen om at WordPress startede som et simpelt blogging-system og senere udviklede sig i diverse retninger, vil jeg ikke kede dig med her. Jeg leverer og kommenterer primært på de selv-hostede WordPress-hjemmesider, der altså er frit tilgængelige via wordpress.org.

Softwaren er gratis og benyttes både til blogs og som CMS bag alverdens hjemmesider. Lad os kigge lidt nærmere på, hvad der er op og ned i filosofierne.

Jeg laver WordPress-themes (jeg køber dem ikke)

De fleste hjemmesider – og altså ikke bare WordPress-hjemmesider – anvender et design-tema (et theme). Temaet definerer alt fra overordnet udtryk, farver, typografier, side-strukturer, osv. Og der findes et hav af dem – både gratis og kommercielle.

Jeg bruger ingen af delene. I stedet designer og koder jeg selv mine themes. Jeg starter naturligvis ikke helt fra scratch, da jeg anvender et godt udvikler-theme (jeg selv står bag) – men grundlæggende baserer jeg ikke mine WordPress-hjemmesider på færdige købe-themes (eller gratis for den sags skyld).

Og hvorfor køber jeg så ikke bare et theme og tilpasser med din virksomheds visuelle identitet? Fordi jeg vil ikke vil lade mig begrænse – og fordi man ofte bruger længere tid på at tilpasse et købe-theme (hvis man overhovedet kan nå i mål).

Frihed vs. stabilitet

Når jeg udvikler din virksomheds WordPress-hjemmeside går jeg efter at give jer det bedste fra to verdener.

På den ene side sikrer jeg, at I kan få glæde af WordPress som et åbent (og i øvrigt open-source) univers, hvor udvidelser kan installeres, og det hele ikke er så fastlåst. På den anden side skræddersyr jeg løsningen, så den passer perfekt til jeres mest centrale indholdstyper, funktioner og udtryk.

Når værktøjet bag hjemmesiden er tilpasset jeres vigtigste indholdstyper, vil I opleve en både smidig og stabil vedligeholdelse af hjemmesidens indhold i det daglige. I mere tekniske termer kan det bl.a. opnås via skræddersyede post types til fx cases, produktkatalog, mm.

Stabile sektioner fremfor “page-builders”

“Page builders” som fx Elementor og BeaverBuilder (nogle af de mest populære) er imponerende! Hvis du ikke er bekendt med fænomenet, er der kort sagt tale om udvidelser (plugins), der forvandler dine WordPress-sider til blanke lærreder, som du så kan bygge op med layout-strukturer og forskellige færdige komponenter. Som udgangspunkt alt mellem hjemmesidens top og bund.

Page builders til WordPress er ved første øjekast teknologiske vidundere sammenlignet med de muligheder, man har i en helt “rå” WordPress-installation. De giver dig super-powers! Men som med andre stærke våben, kan det gå helt galt i de forkerte hænder. Jeg har set utallige eksempler på, at friheden ender med at blive begrænsningen.

Hvis du drømmer om at bygge WordPress i page-builders, så laver vi et godt setup til det. Men jeg vil hellere tage det blanke lærred fra dig og udruste dig med en håndfuld (eller flere) færdig-designede side-sektioner, som du kan fylde indhold i. Dvs. jeg (designeren/udvikleren) skaber rammerne – du leverer indholdet.

Jeg designer typisk en håndfuld faste side-sektioner, som kan benyttes / genbruges på alle sider. Dvs. en side består typisk af primært indhold plus én eller flere efterfølgende sektioner. Sektioner kan være CTA-barer, teasers til andre sider, gallerier/slideshows, signup til nyhedsbreve, osv. Du får altså samme muligheder som med page-builders – men på en mere robust og vedligeholdelsesvenlig måde.

Er det virkelig nødvendigt med alle de plugins?

Plugins er udvidelser – og i denne sammenhæng til WordPress. Men “sætter dem i”, og så har man ekstra muligheder i driften af hjemmesiden. Plugins er en teknisk samlebetegnelse og kan i princippet dække over alle former for udvidelser. Bredden kan illustreres ved, at ét plugin giver dig mulighed for at indsætte et slideshow, mens et andet håndterer en sporingskode fra Google Analytics.

Et meget populært plugin er WooCommerce, der giver dig mulighed for at drive en webshop på hjemmesiden.

Mit udgangspunkt er at begrænse antallet af plugins. Det er meget fristende at installere et nyt plugin for hver en lille feature, man ønsker, men der er faldgruber. Husk på, at plugins er kode leveret af tredjepart. Dvs. de leveres ikke nødvendigvis af folket bag WordPress, men typisk af virksomheder, du har et meget lille kendskab til.

Der installeres hver dag meget ukritisk et hav af WordPress-plugins, og mange hjemmesider lider til sidst den skæbne, at de stort set ikke kan vedligeholdes.

For hvert ekstra plugin øges mulighederne – men også kompleksiteten. Dette er ikke en skræmmekampagne – jeg bruger naturligvis også plugins fra tredjepart – men som designer og udvikler går jeg efter at integrere de mest relevante features direkte i det theme, jeg leverer. Jeg har erfaring for, at det giver de mest robuste løsninger.

Backup og vedligeholdelse af WordPress

Og så til det sidste punktum! En WordPress-hjemmeside er baseret på open-source-software – både hvad angår selve kernen og mange plugins. Dvs. andre kan kigge med i koden, og det gælder desværre også dem med slemme hensigter – hackerne.

For at sikre en WordPress-hjemmesides stabile drift, er der vigtigt at selve WordPress, plugins og eventuelle themes holdes opdateret med nyeste (sikkerheds)-opdateringer.

I senere versioner af WordPress er det muligt at sætte plugins til at auto-opdatere. Smart, men dog en autopilot, der bør møde et menneske i ny og næ.

Skulle uheldet alligevel være ude, er det mindst lige så vigtigt, at du altid har en relativt ny backup. Der skal både tages backup af filer og database, og i øvrigt bør det altid gøres lige inden en opdatering gennemføres.

Nogle af mine kunder vil gerne selv håndtere opdateringer og backups, men de fleste hyrer mig til at håndtere denne nødvendige indsats. Læs mere under Serviceaftaler.

FAQ

Stadig ét stort spørgsmålstegn? Så lad mig samle lidt op her…

pexels-andrea-piacquadio-3965230?

Baseres min WordPress-hjemmeside på et købe/multipurpose-theme?

Nej, jeg udvikler et custom theme til dig og din virksomhed. Jeg sørger for, at du har et bredt udvalg af features, men har samtidig øje for tilpassede løsninger, der understøtter driften af jeres hjemmeside.

Kan jeg selv redigere alt på hjemmesiden?

Ja, alt indhold (tekster, billeder, kontakinfo, osv.) kan du selv redigere. Derudover leverer jeg typisk en håndfuld forskellige side-sektioner, som kan anvendes på alle sider/undersider. De ligger fast i strukturen for at sikre et stringent udtryk, men indholdet har du fuld adgang til via velkendte WordPress-koncepter.

Hvem sørger for backup og vedligeholdelse?

Som udgangspunkt gør du og din virksomhed. Men jeg tilbyder forskellige løsninger, hvor jeg efter behov står for opdateringer og backup af hjemmesiden. Du kan læse mere under her…

Er prisen inkl. domæne, hosting og e-mail?

De fleste virksomheder har allerede et domænenavn, e-maildrift og ofte også et webhotel, når de kommer til mig. Som udgangspunkt er den del derfor ikke med i mine tilbud. Men ønsker du hjælp til registrering af domæner eller oprettelse af webhotel, står jeg naturligvis til rådighed.

“Ja ja, men hva’ koster det så?”

En hjemmeside skal ikke betragtes som ren udgift. Den skal være en del af jeres vigtige online profil og tjene sig selv ind masser af gange. Så hvor meget må hjemmesiden – og anden markedsføring – koste? Prisen afhænger af jeres ambitioner, funktionalitet, designønsker, mm.

Når jeg har hørt mere om jeres tanker, vil jeg meget gerne give en fast pris. Indtil da, giver jeg dig her en idé om mit prisniveau.